onsdag 13. januar 2016

Godt nytt strikkeår :)

Nå har 2016 blitt ett par uker gamle allerede, og æ har sååå mange ting æ har planlagt å lage fremover.
Men nu ligg æ hær utslått med bihulebetennelse, som forøvrig e nå skikkelig dritt!! Men i den store sammenhengen e det bare en bagatell. Det e mange, mange som har langt alvorligere plaga dem må fronte i hverdagene sine.

Fikk lyst å vise frem denne flotte strikkebollen. Den kjøpte æ i København på Sommerfuglen i september 2015. Har ikke fått brukt den enda, men tenker den blir brukt når jeg starter på sokkestrikking etterhvert. E den ikke flott? Sommerfuglen er en fantastisk flott butikk som er verdt ett besøk eller to når du er i København.


    Dette er min yngste datter i en genser jeg har strikket til henne. Mønsteret er Sandy og du finner det på Ravelry eller på Drops design.


    Har strikka Sikksakkskjørtet fra Klompelompeboka. Skjørtet ble altfor stort, det vil si æ strikka nok for stor størrelse ;) Så skjørtet er gitt bort, og æ må nok starte på ett nytt etterhvert.


   Ute e det fremdeles kaldt. Vi har hatt en kuldeperiode den siste uka med temperaturer ned mot 30 minus. Vedovnen har litt å gjøre om dagan for å si det sånn, og det samme har vedbæreren :) Ha en flott onsdagskveld og kos dæ med strikkinga. 


  

2 kommentarer:

  1. Åååå eg og vil ha strikkebolle! Kjøpte meg 2 kg leire eg da hehe tenkte nemlige å lage en sjøl hehe Første forsøk ble kræsja! Haha

    Den genseren så utrolig herlig og lett ut!

    Her syter eg vettu med 6 minus hehe så har du nesten 30! BRRRR

    Håper og satser på at du koser deg masse foran peisen :)

    Go`klem Vibbedille :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det :) Kose mæ med fyr i ovnen og varm gløgg i koppen. Må nok strikke en Sandy genser til mæ sjøl og etter hvert. To do lista mi e ganske lang for å si det mildt ;) Men det e nok sånn det skal vær :) Ha en flott kveld :)

      Slett